Monika Świostek- sopran

Absolwentka Akademii Muzycznej w Bydgoszczy (2006), którą ukończyła z wyróżnieniem. Laureatka wielu prestiżowych konkursów o randze międzynarodowej. Z pośród zdobytych przez nią nagród wymienić należy: I nagrodę na III Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. H. Halskiej we Wrocławiu (2005), I nagrodę oraz nagrodę specjalną na VII Konkursie Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie (2005), laureatka nagród specjalnych LXI Międzynarodowego Konkursu im. A. Dvořáka w Karlovych Varach, I nagrody oraz nagrody specjalnej za wyjątkowe walory głosowe na Konkursie Wokalnym „ Złote głosy Mazowsza „ (Warszawa 2007), finalistka oraz laureatka nagród specjalnych na II Międzynarodowym Konkursie Wokalistyki Operowej im. Adama Didura (Bytom 2009) finalistka i laureatka nagród specjalnych na VII Międzynarodowym Konkursie im Karola Szymanowskiego ( Łódź 2009), Finalistka i Laureatka III Nagrody na II Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Andrzeja Hiolskiego( Kudowa Zdrój 2013).

W latach 2005-2006 była stypendystką Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego w 2006 r. Ministra Kultury, a w 2007 r. Prezydenta Miasta Radomia.

W latach 2007-2009 była solistką Opery Wrocławskiej gdzie zadebiutowała partią Halki w operze Stanisława Moniuszki „Halka”. Koncertuje zarówno w kraju, jak i za granicą. Artystka na stałe współpracuje z Teatrem Wielkim Operą Narodową, Operą Nova w Bydgoszczy, Operą Krakowską, Operą na Zamku w Szczecinie oraz Operą i Filharmonią Podlaską, Filharmonią Pomorską, Warmińsko-Mazurską i Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, a także wieloma instytucjami kultury w Polsce. Od 2014 r. na stałe współpracuje z Polskim Ośrodkiem Społeczno-Kulturalnym POSK w Londynie, gdzie zaśpiewała spektakl premierowy opery ,,Halka” , a w 2016 r. partię tytułową w światowej premierze opery ,,Hrabina” Stanisława Moniuszki. W swoim bogatym repertuarze posiada takie partie jak: tytułowa w Hagith K. Szymanowskiego, Hrabina w Weselu Figara i I Dama w Czarodziejskim flecie W.A.Mozarta, Hrabina Ceprano w Rigoletcie i Anna w Nabucco G. Verdiego, Tatiana w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego, tytułową w Jolancie P. Czajkowskiego, Praskovii w Wesołej wdówce F. Lehara, Matki w Jasiu i Małgosi E. Humperdincka, IV Służebna w Elektrze R. Straussa, Fidelia w Edgarze i Mimi w Cyganeri G. Pucciniego oraz wielkie dzieła i formy muzyczne m.in: IX Symfonia Ludwiga van Beethovena, Requiem Giuseppe Verdiego, Stabat Mater Karola Szymanowskiego, Angelus Wojciecha Kilara czy VIII Symfonię Gustava Mahlera.


Dobromiła Lebiecka – kontralt

Śpiewaczka urodzona w Krakowie, kontralt. Absolwentka Wydziału Wokalno- Aktorskiego Akademii Muzycznej w Katowicach, w klasie śpiewu solowego Feliksa Widery. Umiejętności wokalne doskonaliła pod okiem min. Anny Mikołajczyk, Elżbiety Towarnickiej. Debiutowała w Operze Śląskiej w 2004 roku partią Safi w „Baronie Cygańskim” J. Straussa. W Wiedniu związana była z Instytutem” Janineum” wykonując głównie muzykę sakralną, oraz polski repertuar pieśniarski. W Polsce współtworzyła trio „Musica Camerta Cracovia”, a fascynacja kulturą hiszpańską i iberoamerykańską zaowocowała szeregiem projektów obejmujących wykonawstwo pieśni o tejże proweniencji. Od 2013 roku związana z Chórem Polskiego Radia, a od 2015 roku również i z Filharmonią Krakowską.


Jarosław Bręk – bas-baryton

W latach 1984-1996 śpiewał w Poznańskich Słowikach prof. Stefana Stuligrosza. Ukończył Wydział Wokalny Akademii Muzycznej w Warszawie, w klasie śpiewu prof. Jerzego Artysza. Wyróżniony przez swoją uczelnię medalem Magna Cum Laude za wybitne osiągnięcia artystyczne. Jest laureatem nagród na konkursach wokalnych w Barcelonie, Vercelli i Lizbonie. Dwukrotnie nominowany do Paszportu Polityki. Odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi, odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiej oraz Odznaką Honorową za zasługi dla Województwa Wielkopolskiego.

Współpracuje z wieloma teatrami operowymi oraz filharmoniami w Polsce i za granicą. Śpiewał na scenach i estradach Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Holandii, Austrii, Rumunii, Wysp Kanaryjskich, Japonii, Libanu, Ukrainy, Rosji, Francji, Monaco, Szwajcarii, Belgii, Czech, Anglii i Izraela. Oklaskiwano go na scenach Paryża, Londynu, Berlina, Brukseli, Rzymu, Barcelony, Valencii, Hamburga, Zurychu, Düsseldorfu, Hanoweru, Grazu, Jerozolimy, Brna, Sankt Petersburga, Lwowa, Tokio, Yokohamy, Hiroshimy, czy Osaki. Współpracował z ponad 110 orkiestrami i 160 chórami z całego świata, wykonał około 20 partii operowych oraz ponad 120 dzieł oratoryjnych. Są wśród nich wielkie formy, jak VIII Symfonia oraz Des Knaben Wunderhorn G. Mahlera, Requiem G. Verdiego, IX Symfonia L. van Beethovena oraz Requiem A. Dvorzaka, czy Ein Deutsches Requiem J. Brahmsa.

Występował z wybitnymi dyrygentami: Tomasz Bugaj, Kai Bumann, Agnieszka Duczmal, Edward Higginbottom, Jacek Kaspszyk, Jerzy Katlewicz, Ihor Łacanycz, Jerzy Maksymiuk, Wojciech Michniewski, Michel Plasson, Pascal Rophé, Antoni Ros-Marba, Tadeusz Strugała, Antoni Wit, Alberto Zedda. Współpracował ze znakomitymi orkiestrami, m.in. Berliner Philharmoniker, Hamburger Symphoniker, NDR Radiophilharmonie, BBC Concert Orchestra, Orquesta Sinfonica del Principado de Asturias, Real Filharmonia de Galicia, Sinfonia Varsovia, Neue Düsseldorfer Hofmusik. Brał udział w prawykonaniach utworów J. Bruzdowicz, W. Kilara, K. Knittla, A. Kurylewicza, P. Łukaszewskiego, M. Ptaszyńskiej, R. Twardowskiego. Występował podczas znaczących festiwali, m. in. Easter at King`s College Cambridge, Wratislavia Cantans, Warszawska Jesień, Al Bustan Festival w Bejrucie, Wielkanocny Festiwal L. van Beethovena. Występował z wybitnymi śpiewakami (m.in. Ewa Podleś, Krystyna Szostek-Radkowa, Ryszard Karczykowski, Izabela Kłosińska, Rockwell Blake, Charles Daniels).

Ważnym nurtem jego działalności są recitale pieśni, które wykonywał m. in. w Gran Teatre del Liceu w Barcelonie, Studio Koncertowym im. W. Lutosławskiego w Warszawie, Zamku Królewskim w Warszawie, Sali Chełmońskiego w krakowskich Sukiennicach. Występował w prestiżowych salach (Palau de la Musica de Valencia, Tokyo Bunka Kaikan, Kyoto Concert Hall, Muzeul National George Enescu w Bukareszcie, Tonhalle w Zurichu), śpiewał w Monte Carlo przed księciem Albertem u boku Teresy Żylis-Gara, zaś w paryskiej katedrze Notre-Dame wystąpił w koncercie inaugurującym Rok Polski we Francji. W 2013 roku wystąpił w Filharmonii Berlińskiej wykonując Pasję wg św. Łukasza K. Pendereckiego pod dyr. Antoniego Wita.

Dokonał wielu nagrań archiwalnych, a także nagrał około 30 płyt CD, wielokrotnie nagradzanych Fryderykami oraz nagrodą Złotego Orfeusza. Wydane przez NAXOS nagranie Stabat Mater K. Szymanowskiego w 2009 roku otrzymało nominację do nagrody Grammy.

Jarosław Bręk prowadzi klasę śpiewu w Akademii Muzycznej w Poznaniu, jego studenci i absolwenci są laureatami wielu konkursów wokalnych. Jest Dyrektorem Artystycznym Festiwalu Letnie Spotkania Kameralne w Drezdenku.