Pochodzi ze Zdun, małej miejscowości w południowej Wielkopolsce. Od dziecka miała do czynienia z muzyką tradycyjną, a to dzięki swojej mamie, która zapraszała lokalne zespoły i śpiewaczki na letnie imprezy poświęcone tradycyjnym obrzędom. Kontakt z muzyką rozpoczęła od lekcji fortepianu, który z czasem musiał ustąpić miejsca innym instrumentom.

Jako multuinstrumentalistka, gra na lirze korbowej, akordeonie, karimbie, altówce i cytrze. Instrumentów cały czas przybywa. Zajmuje się równolegle śpiewem tradycyjnym, znanym jako „biały głos” lub „śpiewokrzyk”. Wykonuje tradycyjne pieśni głównie z Ukrainy i Białorusi, ale także z Polesia i Podlasia. Wraz z zespołem Vidlunnia [działającym w latach 2010-2013] wykonywała pieśni ludowe i tradycyjne… czytaj więcej

Malwina Paszek

Pochodzi ze Zdun, małej miejscowości w południowej Wielkopolsce. Od dziecka miała do czynienia z muzyką tradycyjną, a to dzięki swojej mamie, która zapraszała lokalne zespoły i śpiewaczki na letnie imprezy poświęcone tradycyjnym obrzędom. Kontakt z muzyką rozpoczęła od lekcji fortepianu, który z czasem musiał ustąpić miejsca innym instrumentom.

Jako multuinstrumentalistka, gra na lirze korbowej, akordeonie, karimbie, altówce i cytrze. Instrumentów cały czas przybywa. Zajmuje się równolegle śpiewem tradycyjnym, znanym jako „biały głos” lub „śpiewokrzyk”. Wykonuje tradycyjne pieśni głównie z Ukrainy i Białorusi, ale także z Polesia i Podlasia. Wraz z zespołem Vidlunnia [działającym w latach 2010-2013] wykonywała pieśni ludowe i tradycyjne tematy do tańca w połączeniu z muzyką współczesną [sonoryzm, minimalizm]. Od 2012 roku prowadzi warsztaty śpiewokrzyku w Poznaniu, a takżę grupę śpiewaczą Droryje. Pasjonuje się także muzykę bałkańską. W duecie „Ludożercy z innej wsi” wraz z Tomkiem Grdeniem wykonuje autorskie utwory bazujące na piosence kabaretowej osadzonej w tradycji Cyganów bałkańskich (akordeon, cytra, altówka, śpiew).

Jej wielką pasją jest lira korbowa. Studia na poznańskiej Akademii Muzycznej (teoria muzyki) ukończyła w 2011 roku. Prace licencjacką i magisterską poświęciła problematyce muzyki na lirę korbową. Praca licencjacka dotyczyła transkrypcji utworów Vivaldiego na ten instrument, natomiast praca magisterska odnosiła się do muzyki współczesnej. Wykonuje na lirze muzykę tradycyjną, współczesną i barokową. Kilkukrotnie brała udział w wykonaniach muzyki granej na żywo do animacji (m.in. Animatic, Poznańska Wiosna Muzyczna 2010; Ale Kino! 2011 film 11 Diabłów, 2012 Za borem za lasem). Podczas 42 edycji Festiwalu Muzyki Współczesnej „Poznańska Wiosna Muzyczna” wykonywała (śpiew tradycyjny) wraz z orkiestrą „Amadeus” utwór Barbary Kaszuby pt. „Głosy gór”.

Źródło: malwinapaszek.pl

Dodaj komentarz

© 2016 Chór Akademicki im. prof. Jana Szyrockiego Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie
70-497 Szczecin, ul. Wyspiańskiego 1, tel.: +48 91-423-8888, +48 501-011-920,+48 514 434 253, fax: +48-91-421-2188